October 30, 2021

Kókuszkocka // coconut cube

Általában nem vagyok sütipárti (a lekváros tekercset leszámítva), azonban a kókuszkocka az egyik olyan süti, ami ha nem túl száraz, akkor szívesen fogyasztom. Ez a csoki még akkor készült, amikor semmi tejeset nem ehettem a baba miatt - borzasztó volt, azt hittem meghalok kakaó, sajt, tej- és fehércsoki nélkül -, és annyira gazdagon kókuszos, hogy végül elneveztem kókuszkocka bonbonnak. Továbbá itt fedeztem fel, mennyire de mennyire isteni a kókusztejszín, amiből azóta is tartok itthon, biztos ami biztos alapon.

Hozzávalók:
5 gr kókuszolaj
20 gr kókuszreszelék
50 ml kókusztejszín
100+200 gr étcsoki

Elkészítés:
Felmelegítem a kókusztejszínt, hozzákeverem a kókuszolajat és a kókuszreszeléket, és főzöm egy kicsit, míg a kókuszreszelék megpuhul valamelyest. Megolvasztok 100 gr étcsokit, egybeöntöm a kókuszkrémmel és alaposan összekeverem.
Temperálok 200 gr étcsokit, elkészítem a bonbonburkokat. Megtöltöm őket a krémmel, kis időre hűtőbe helyezem a formát. Amikor kiveszem, temperálom a maradék étcsokit és befejezem a bonbonokat. Végül miután kivettem a formából őket, ecsettel kis étcsoki pettyeket festek a bonbonok tetejére, és megszórom őket kókuszreszelékkel.


In general, I'm not a fan of cookies but coconut cube is one of them which I like to eat - if it is not too dry. I made this chocolate when I still couldn't eat anything which had milk in it because of the baby - it was horrible; I thought I'd die without cocoa, cheese, milk and white chocolate -, and it became such a rich coconutty bonbon that I named it after the coconut cube. Also, I discovered how amazing the coconut cream is; and I still keep a box here at home, just in case.

Ingredients:
5 gr coconut oil
20 gr shredded coconut
50 ml coconut cream
100+200 gr dark chocolate

Recipe:
I warm up the coconut cream and add the coconut oil and the shredded coconut. I cook them a bit until the shredded coconut gets soft. I melt 100 gr dark chocolate and combine it with the coconut cream.
I temper 200 gr dark chocolate; I prepare the bonbons hells. I fill them with the cream and I place the mold in the fridge for a while. When I take it out, I temper the leftover dark chocolate and I finish the bonbons. Finally, after I take them out of the mold, I paint little dark chocolate dots on the tops and sprinkle them with shredded coconut.

No comments: