September 28, 2017

rumos-kókuszos // rum-coconut

Nos hát meglehetősen izgalmas volt részt venni a Segítsütiben! És még nincs vége, mert csak a licitálás zárult le, de a csokikat el is kell juttatni a nyerteshez. Mivel vállaltam a postázást, még az is lehet, hogy aztán dobozolásra lesz szükség :) Őszintén szólva sosem gondoltam volna, hogy egyszer a bonbonjaim ennyi pénzért fognak elkelni :D Az a legjobb a Segítsütiben, hogy mindenki jól jár vele: a licitálók megkapják a finom sütiket, az alapítvány a támogatást, nekünk pedig jó játék, és még az az érzés is vele jár, hogy segíthet az ember.
Ennek örömére itt egy újabb recept - annyira klasszikus, hogy nem is értem, miért nem jutott eszembe már jóval korábban, csak azután, hogy csináltam egy kókuszos-rumos forrócsokit valamelyik nap. Biztosan mert már így is túl sok ötletem van - talán el kéne kezdeni vezetni egy külön füzetkét, hogy ne feledjem el őket. Ami az összetételt illeti, nálam a rum egy kissé megszaladt (ami miatt természetesen senki nem panaszkodott :D), szóval érdemes kóstolgatni, és ízlés szerint adagolni :D


Hozzávalók:
200 gr tejcsoki
50 gr fehércsoki
20 gr kókuszolaj
30 gr tejszín
7 kiskanál kókuszreszelék
2 cl fehér rum

Elkészítés:
Temperálom a tejcsokit, elkészítem a bonbonok burkát, és a hűtőbe teszem hűlni.
Összeöntöm a tejszínt és a kókuszolajat, és felmelegítem, közben hozzáadom a reszeléket is, és egy addig kevergetem, míg egy kissé megszívja magát. Eztán leveszem a tűről, ás belekeverem a fehércsokit. A rumot csak a legvégén adom hozzá.
A tölteléket a bonbonokba töltöm, ismét hűtőbe teszem egy órára, végül lezárom őket. A csokik tetejét fehércsoki-pöttyel díszítem.


This is a real classic - so much so that I don't even understand why I haven't thought about it earlier, only after preparing  coconut-rum hot chocolate the other day. Probably because my mind is full of chocolate recipes all the time, maybe I should start writing them down in another booklet so I won't forget them. As for the ingredients, I poured a bit too much rum in the filling (no one complained about it :D), so you should also add it according to your own taste :D 


Ingredients:
200 gr milk chocolate
50 gr white chocolate
20 gr coconut oil
30 gr cream
7 small spoons of coconut shred 
2 cl white rum

Recipe:
I temper the milk chocolate and I prepare the bonbon shells, then I put them in the fridge.
I pour the cream and the coconut oil together, I warm it up and in the meanwhile I add coconut shred and stir it until it swells a bit. Then I turn off the stove and I add the white chocolate. I pour rum in it only at the very end. I fill the bonbons with the cream and I put the mould in the fridge for an hour. I seal the bonbons and I decorate them with a white chocolate dot.

No comments: